U organizaciji Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i športa ŽZH je provedeno testiranje učenica i učenika koji su se prijavili na Javni poziv za prijavu učenika za stjecanje statusa polaznika Centara izvrsnosti Županije Zapadnohercegovačke objavljenog 10. lipnja 2025. godine. Testiranje je Ministarstvo provelo u suradnji s Europskim Talent Centrom Varaždinske županije u petak, 12. rujna i subotu, 13. rujna 2025. godine. U petak su provedena testiranja u: Srednjoj strukovnoj školi Ruđera Boškovića Ljubuški za polaznike s područja Grada Ljubuškog, Osnovnoj školi Ruđera Boškovića Grude za polaznike s područja Općine Grude i u Osnovnoj školi Ivana Mažuranića Posušje za polaznike s područja Općine Posušje. U subotu su testirani polaznici u Drugoj osnovnoj školi Široki Brijeg koje je organizirano za polaznike s područja Grada Širokog Brijega. U svim općinama/gradovima su provedena testiranja za sva područja interesa (robotika, hrvatski jezik, poduzetništvo i matematika), a organizirana su grupno. Učenici koji su u petak pristupili testiranju su bili oslobođeni od pohađanja nastave za vrijeme pisanja testova. Oblik testova kao i način testiranja su osmislili eksperti iz Europskog Talent Centra Varaždinske županije: Tomislav Goldin, profesor psihologije, također RITHA trener i ECHA/RITHA specijalist, psiholog u osnovnoj školi te predstavnik udruge „Vjetar u leđa“, mr. sc. Robert Kelemen, međunarodno priznati stručnjak za obrazovanje darovitih, trener u RITHA programu, ECHA/RITHA specijalist te ravnatelj Europskog Talent Centra Hrvatska i Snježana Pejnović, diplomirani psiholog, trenerica Radboud International Training on High Ability (RITHA), ECHA/RITHA specijalist edukacije darovitih, školska psihologinja i voditeljica Centra izvrsnosti za komunikaciju. Ravnatelj Europskog Talent Centra Hrvatska, mr. sc. Kelemen se nakon provedenog testiranja zahvalio Ministarstvu na odličnoj suradnji. “Voditelji će imati slobodu da rade neke nove stvari koje u razredima nisu mogli napraviti. Učenici će imati tako priliku isprobati nove metode te biti vođeni svojim interesima i potrebama” – naglasio je Kelemen. Cilj testiranja je bilo prepoznavanje darovitosti i motiviranosti učenika, a rezultati će učenicima biti dostavljeni naknadno.